SAN SALVATORGEMEENSCHAP
14 & 15 maart 2020 Bron van Levend Water Truus van Kaam
Voor deze week heeft Truus van Kaam de viering omgewerkt tot een
“thuisviering”. We kunnen elkaar vanwege het Cornona virus jammer
genoeg niet ontmoeten.
De tekst biedt verschillende mogelijkheden. Je kunt ervoor gaan zitten en
haar in haar geheel met elkaar beleven. Zij is echter zo opgezet dat je haar
over de week kunt verdelen.
Op de laatste bladzijde is er aandacht voor kinderen en jongelui.
We wensen jullie veel inspiratie toe.
Mogen wij zo met God en met elkaar verbonden zijn.
Bron van Levend Water
Gebed
Gij die boven ons zijt,
Gij die één van ons zijt,
Gij die zijt – ook in ons,
mogen allen U zien – ook in mij,
moge ik Uw weg bereiden,
moge ik dan dankbaar zijn
voor alles wat mij ten deel valt.
Moge ik de nood van anderen
dan niet vergeten.
Bewaar mijn in Uw liefde
zoals Gij wilt dat allen
in mijn liefde blijven.
Erbarm U over ons,
Erbarm U over ons streven,
dat wij onder Uw ogen,
in liefde en geloof,
rechtvaardigheid en ootmoed,
U mogen volgen, in trouw en moed,
en U ontmoeten in stilte.
Moge alles in dit wezen
U tot eer zijn,
en moge ik nooit wanhopen.
want ik ben in Uw hand,
en in U is alle kracht en goedheid.
Geef mij een zuiver hart‐ dat ik U mag zien,
een ootmoedig hart – dat ik U mag horen,
een hart vol liefde – dat ik U mag dienen,
een hart vol geloof dat ik van U mag blijven
Exodus 17,3‐7 Willibrordvertaling
In die dagen leden de Israëlieten tijdens de woestijntocht
hevige dorst.
Zij bleven tegen Mozes morren en zeiden: “Waarom heb je ons
weggevoerd uit Egypte als wij toch met kinderen en vee van
dorst moeten sterven?” Mozes klaagde zijn nood bij de Heer:
”Wat moet ik aan met dit volk? Ze staan op het punt mij te
stenigen. ”De Heer gaf Mozes ten antwoord: “Ga met enkelen
van Israëls oudsten voor het volk uit, neem in uw hand de staf
waarmee je de Nijl geslagen hebt eb begeef je op weg. Ik zal
ginds, voor Uw ogen op een rots staan, op de Horeb.
Sla op die rots: er zal water uitstromen zodat de mensen kunnen
drinken.” Mozes deed dat in het bijzijn van Israëls oudsten. Hij
noemde de plaats Massa en Meriba vanwege de verwijten en
omdat zij de Heer hadden uitgedaagd door zich af te vragen: Is
de Heer nu bij ons of niet?
Overweging
Goede raad is duur…..
De berg Horeb wordt ook wel de Eenzame, de Rots genoemd.
Ten einde raad gaat Mozes daarnaar toe om God te zoeken, in
te keren in zijn diepste binnenste: “Wat moet ik nu?”
In de Schrift staat de Rots voor de Enige (Psalm 18). Daar bij de
Enige vindt Mozes zichzelf en God, de bron waaruit hij leeft. Hij
kan verder: ‘het begint weer te stromen’ hij komt weer in een ‘flow’.
Terugkeren naar je bron om stuur te houden, zingeving te
vinden, rust en vrede, om besluiten te nemen lijkt
vanzelfsprekend, maar kan ook heel moeilijk zijn.
Jezelf de vraag stellen: ’wat heeft me geïnspireerd, welke
woorden, welk lied, welke plaats?’ kan een voor jezelf zoveel
drempels opwerpen dat je het bijna niet durft en lijkt alsof je op
je schreden terugkeert.
Goede raad is duur….
3
Mozes neemt de goede raad van God aan en gaat met zijn vertrouwde staf en hulp van mensen die
hij vertrouwt de
berg op. Het is een loutering en een bevrijding om weer bij zichzelf en zijn roeping te kunnen komen.
Het (water) gaat weer stromen en hij kan weer leidinggeven. Zijn mensen zien en voelen dat en
vinden ook weer zekerheid.
Voor ons in onze tijd? Om te kunnen inspireren, om leiding te kunnen geven aan je gezin, om zin te
hebben in elke dag, om zingeving te vinden, om vriendschappen te onderhouden is het van belang
om steeds weer terug te keren naar de Horeb, naar jouw bron.
Massa en Meriba noemt Mozes de plaats waar het gaat stromen. Een proces dat gepaard gaat met
beproeving en strijd. Jouw rivier weer laten stromen, gaat niet vanzelf.
Johannes 4, 5‐42 Willibrordvertaling
In die tijd kwam Jezus in een stad in Samaria, Sichar genaamd, dicht bij het stuk grond dat Jacob aan
zijn zoon Jozef had gegeven.
Daar bevond zich de bron van Jacob en vermoeid van de tocht ging Jezus zomaar bij de bron zitten.
Het was rond het middaguur. Toen een vrouw uit Samaria water kwam putten zei Jezus tot haar:
“Geef Mij te drinken.”
“Hoe kunt Gij als Jood nu te drinken vragen aan mij een Samaritaanse?”zei de vrouw.
Jezus antwoordde: “Als je enig begrip zou hebben van de gave Gods en wist wie het is die je te
drinken vraagt zou je het aan Hem gevraagd hebben en Hij zou je Levend water hebben gegeven.”
Daarop zei de vrouw: “Heer u hebt niet eens een emmer en de put is diep: waar haalt u dan dat
levend water vandaan? Bent U soms groter dan onze vader Jacob die ons de put gaf en er met zijn
zonen en vee uit dronk?”
Jezus antwoordde haar:” Iedereen die van dit water drinkt krijgt weer dorst, maar wie van het water
drinkt dat ik hem zal geven krijgt in eeuwigheid geen dorst meer; integendeel, het water dat ik hem
zal geven, zal in hem een waterbron worden, opborrelend tot eeuwig leven.”
Hierop zei de vrouw tot Hem:” Heer geef mij van dat water, zodat ik geen dorst meer krijg en hier
niet meer moet komen putten.”
Jezus zei haar: ‘Ga uw man roepen en kom dan hier terug. ”Ik heb geen man” antwoordde de vrouw.
Jezus zei haar: “dat zeg je terecht want je hebt vijf mannen gehad en de man die je nu hebt is niet
van jou. Wat dit betreft heb je de waarheid gesproken.”
“Heer, ‐ zei de vrouw‐ ik zie dat U een profeet bent.
Onze vaderen aanbaden op die berg daar en jullie Joden zeggen dat Jeruzalem de plaats is waar men
aanbidden moet.”
“Geloof Mij vrouw, ‐zei Jezus‐ er komt een tijd dat je noch op de berg noch in Jeruzalem de Vader
zult aanbidden.
Jullie aanbidden wat je niet kent, wij aan bidden wat wij kennen omdat het heil uit de Joden komt.
Maar er zal een uur komen, ‐ja het is er al‐ dat de ware aanbidders de Vader zullen aanbidden in
geest en waarheid.
De Vader toch zoekt mensen die Hem zo aan bidden:
“God is Geest en wie hem aanbidden, moeten Hem in geest en waarheid aanbidden.”
De vrouw zei Hem:” Ik weet dat de Messias, de Gezalfde, komt en wanneer die kom zal Hij ons alles
verkondigen.”
Jezus zei haar: “Dat ben Ik die met je spreekt.”
De vrouw liet haar waterkruik in de steek, liep naar de stad terug en zei tot de mensen: “komt eens
4
kijken nar een man die mij alles heeft verteld wat ik gedaan heb! Zou Hij soms de Messias zijn?” Toen
verlieten zij de stad om naar Hem toe te gaan.
Vele Samaritanen geloofden in Hem op het woord van de vrouw.
Toen de Samaritanen bij Hem gekomen waren verzochten zij bij hen te blijven. Hij bleef dan ook
twee dagen en door zijn woord kwamen er nog veel meer tot geloof.
Tot de vrouw zeiden zij: “niet langer geloven wij om wat je gezegd hebt, want wij hebben Hem zelf
gehoord en wij weten, dat Deze werkelijk de redder van de wereld is.
Overweging
Evangelieverhalen zijn als waterdruppels.
We zien Jezus die de vrouw terugbrengt naar haar bron. De
inhoud van het gesprek tussen Jezus en de vrouw kennen we
niet. Ik kan me voorstellen dat er ook tranen gevloeid hebben.
Vijf mannen en nu een zesde doen een niet gemakkelijk leven
vermoeden.
Jezus maakt verbinding met haar en zij met Hem.
En dan gaat het ineens over de plaats van het gebed.
Jeruzalem of Sichar? Het gaat over verschillen. Maar dan!
Ineens gaat het gesprek onder die verschillen door. Jezus geeft
haar een waterdruppel: ‘Het gaat om het hart, God hoort wat
je in alle oprechtheid aan Hem voorleg; van ‘hart tot hart’ met
Hem bespreekt.
Deze woorden raken en zij kan zich openen, deze woorden zijn
bevrijdend en zij krijgt stem!
Uiterlijke vormen worden niet meer genoemd (Jezus en Zijn
leerlingen logeren zelfs bij de Samaritanen.)
De Waterdruppel in dit Evangelie wordt een stroom en brengt
leven.
Het gesprek dat Jezus met de vrouw heeft zou hij ook met ieder van ons kunnen hebben. In ieder
leven zijn blokkades, keuzes, moeilijke momenten en zoveel meer dat vraagt om een ’gesprek van
‘hart tot hart ‘met God.
Ook voor ieder van ons is er die Waterdruppel die leven brengt.
Lied van de boom aan stromend water
Wie door God zelf is aangeraakt
is als een groene boom
die aan het water staat
en bloei en vruchten die zij draagt
als wonder blijft beleven,
een ongedacht gegeven
In de ogen van de ander
In haar doen en daad
Spiegelt zich het beeld van God
Naar Wie wij zijn gemaakt
5
Als water dat doorzichtig vloeit
en vol geheimen is
van levenskracht en groei,
is God een bron van overvloed,
die dorheid doet genezen
tot groen en glanzend leven.
In de ogen van de ander
In zijn doen en daad
Spiegelt zich het woord van God
Naar Wie wij zijn gemaakt
Verborgen bron van ons bestaan,
die sinds de schepping stroomt
en daarmee door zal gaan
Zolang er tijd zal zijn, wij staan
In eeuwenlange rijen
Geworteld in bevrijding.
Tekst: Marijke Koijck‐de Bruijne
Voorbeden
Wij bidden U voor ons allen, deze week via het internet met elkaar om Uw zegen, om gezondheid
Wij bidden U voor de zieken in deze wereld, voor hen die in de zorg werken
Wij bidden U voor de verantwoordelijken, dat zij goede beslissingen nemen
Wij bidden U voor vluchtelingen en mensen die lijden onder gebrek en geweld
Wij bidden U een gelovig hart en voor allen die op hun eigen manier verbinding met U zoeken
Wij bidden U voor ons allen dat het ons gegeven is elkaar en de aarde te behoeden en te bewaren
Onze Vader
Zegenbede
Erbarm U. Zegen ons, God van het leven
Sta op in ons denken en doen
Dat wij mensen van moed
Vrouwen van kracht
Mannen van liefde
Metgezel Gods voor elkaar mogen zijn.
6
Voor kinderen en jonge mensen
Jezus spreekt over levend water. Je kunt je voorstellen dat ieder
verhaal over Jezus een waterdruppel is. Een waterdruppel die je
helpt als je verdrietig bent, of een waterdruppel die je goede moed
geeft, of een goed idee. Zo zit er in ieder verhaal wel iets dat jou
kan helpen.
In de verhalen van vandaag zijn mensen op zoek naar God.
In het verhaal van Mozes laat God merken dat Hij er is door water
te laten stromen, en in het verhaal van de vrouw bij de put dat
God ons kent en accepteert. Dat je in je hart overal kunt bidden en
dat God je dan altijd hoort.
Soms hebben wij elkaar daarbij nodig.
Dit telversje helpt je dat onthouden en het is ook leuk om met
elkaar te doen. Je kunt vast wel een manier bedenken hoe je dat
leuk kunt doen.
Je kunt dit natuurlijk ook rappen.
Jouw hand helpt mij op te staan
Jouw voet helpt mij verder gaan
En in jou klopt het hart van mijn bestaan
Wie helpt ons aan een eigentijdse song (Nederlands of Engels) over dit thema? Mail maar
info@sansalvatorgemeenschap.nlWe
gaan ervanuit dat er in de verschillende huizen een kinderbijbel
beschikbaar is.
We mensen jullie veel inspiratie toe.
Mogen wij zo met God en met elkaar verbonden zijn.
Gebed
Gij die boven ons zijt,
Gij die één van ons zijt,
Gij die zijt –
ook in ons,
mogen allen U zien – ook in mij,
moge ik Uw weg bereiden,
moge ik dan dankbaar zijn
voor alles wat mij ten deel valt.
Moge ik de nood van anderen
dan niet vergeten.
Bewaar mijn in Uw liefde
zoals Gij wilt dat allen
in mijn liefde blijven.
Erbarm U over ons,
Erbarm U over ons streven,
dat wij onder Uw ogen,
in liefde en geloof,
rechtvaardigheid en ootmoed,
U mogen volgen,
in trouw en moed, en U ontmoeten
in stilte.
Moge alles in dit wezen
U tot eer zijn,
en moge ik nooit wanhopen.
want ik ben in Uw hand,
en in U is alle kracht en goedheid.
2
Geef mij een zuiver hart‐ dat ik U mag zien,
een ootmoedig hart – dat ik U mag horen,
een hart vol liefde – dat ik U mag dienen,
een hart vol geloof dat ik van U mag blijven
Exodus 17,3‐7 Willibrordvertaling
In die dagen leden de Israëlieten tijdens de woestijntocht
hevige dorst.
Zij bleven tegen Mozes morren en zeiden: “Waarom heb je ons
weggevoerd uit Egypte als wij toch met kinderen en vee van
dorst moeten sterven?” Mozes klaagde zijn nood bij de Heer:
”Wat moet ik aan met dit volk? Ze staan op het punt mij te
stenigen. ”De Heer gaf Mozes ten antwoord: “Ga met enkelen
van Israëls oudsten voor het volk uit, neem in uw hand de staf
waarmee je de Nijl geslagen hebt eb begeef je op weg. Ik zal
ginds, voor Uw ogen op een rots staan, op de Horeb. Sla op die
rots: er zal water uitstromen zodat de mensen kunnen
drinken.” Mozes deed dat in het bijzijn van Israëls oudsten. Hij
noemde de plaats Massa en Meriba vanwege de verwijten en
omdat zij de Heer hadden uitgedaagd door zich af te vragen: Is
de Heer nu bij ons of niet?
Overweging
Goede raad is duur…..
De berg Horeb wordt ook wel de Eenzame, de Rots genoemd.
Ten einde raad gaat Mozes daarnaar toe om God te zoeken, in
te keren in zijn diepste binnenste: “Wat moet ik nu?”
In de Schrift staat de Rots voor de Enige (Psalm 18). Daar bij de
Enige vindt Mozes zichzelf en God, de bron waaruit hij leeft. Hij
kan verder: ‘het begint weer te stromen’ hij komt weer in een
‘flow’.
Terugkeren naar je bron om stuur te houden, zingeving te
vinden, rust en vrede, om besluiten te nemen lijkt
vanzelfsprekend, maar kan ook heel moeilijk zijn.
Jezelf de vraag stellen: ’wat heeft me geïnspireerd, welke
woorden, welk lied, welke plaats?’ kan een voor jezelf zoveel
drempels opwerpen dat je het bijna niet durft en lijkt alsof je op
je schreden terugkeert.
Goede raad is duur….
3
Mozes neemt de goede raad van God aan en gaat met zijn vertrouwde staf en hulp van mensen die
hij vertrouwt de
berg op. Het is een loutering en een bevrijding om weer bij zichzelf en zijn roeping te kunnen komen.
Het (water) gaat weer stromen en hij kan weer leidinggeven. Zijn mensen zien en voelen dat en
vinden ook weer zekerheid.
Voor ons in onze tijd? Om te kunnen inspireren, om leiding te kunnen geven aan je gezin, om zin te
hebben in elke dag, om zingeving te vinden, om vriendschappen te onderhouden is het van belang
om steeds weer terug te keren naar de Horeb, naar jouw bron.
Massa en Meriba noemt Mozes de plaats waar het gaat stromen. Een proces dat gepaard gaat met
beproeving en strijd. Jouw rivier weer laten stromen, gaat niet vanzelf.
Johannes 4, 5‐42 Willibrordvertaling
In die tijd kwam Jezus in een stad in Samaria, Sichar genaamd, dicht bij het stuk grond dat Jacob aan
zijn zoon Jozef had gegeven.
Daar bevond zich de bron van Jacob en vermoeid van de tocht ging Jezus zomaar bij de bron zitten.
Het was rond het middaguur. Toen een vrouw uit Samaria water kwam putten zei Jezus tot haar:
“Geef Mij te drinken.”
“Hoe kunt Gij als Jood nu te drinken vragen aan mij een Samaritaanse?”zei de vrouw.
Jezus antwoordde: “Als je enig begrip zou hebben van de gave Gods en wist wie het is die je te
drinken vraagt zou je het aan Hem gevraagd hebben en Hij zou je Levend water hebben gegeven.”
Daarop zei de vrouw: “Heer u hebt niet eens een emmer en de put is diep: waar haalt u dan dat
levend water vandaan? Bent U soms groter dan onze vader Jacob die ons de put gaf en er met zijn
zonen en vee uit dronk?”
Jezus antwoordde haar:” Iedereen die van dit water drinkt krijgt weer dorst, maar wie van het water
drinkt dat ik hem zal geven krijgt in eeuwigheid geen dorst meer; integendeel, het water dat ik hem
zal geven, zal in hem een waterbron worden, opborrelend tot eeuwig leven.”
Hierop zei de vrouw tot Hem:” Heer geef mij van dat water, zodat ik geen dorst meer krijg en hier
niet meer moet komen putten.”
Jezus zei haar: ‘Ga uw man roepen en kom dan hier terug. ”Ik heb geen man” antwoordde de vrouw.
Jezus zei haar: “dat zeg je terecht want je hebt vijf mannen gehad en de man die je nu hebt is niet
van jou. Wat dit betreft heb je de waarheid gesproken.”
“Heer, ‐ zei de vrouw‐ ik zie dat U een profeet bent.
Onze vaderen aanbaden op die berg daar en jullie Joden zeggen dat Jeruzalem de plaats is waar men
aanbidden moet.”
“Geloof Mij vrouw, ‐zei Jezus‐ er komt een tijd dat je noch op de berg noch in Jeruzalem de Vader
zult aanbidden.
Jullie aanbidden wat je niet kent, wij aan bidden wat wij kennen omdat het heil uit de Joden komt.
Maar er zal een uur komen, ‐ja het is er al‐ dat de ware aanbidders de Vader zullen aanbidden in
geest en waarheid.
De Vader toch zoekt mensen die Hem zo aan bidden:
“God is Geest en wie hem aanbidden, moeten Hem in geest en waarheid aanbidden.”
De vrouw zei Hem:” Ik weet dat de Messias, de Gezalfde, komt en wanneer die kom zal Hij ons alles
verkondigen.”
Jezus zei haar: “Dat ben Ik die met je spreekt.”
De vrouw liet haar waterkruik in de steek, liep naar de stad terug en zei tot de mensen: “komt eens
4
kijken nar een man die mij alles heeft verteld wat ik gedaan heb! Zou Hij soms de Messias zijn?” Toen
verlieten zij de stad om naar Hem toe te gaan.
Vele Samaritanen geloofden in Hem op het woord van de vrouw.
Toen de Samaritanen bij Hem gekomen waren verzochten zij bij hen te blijven. Hij bleef dan ook
twee dagen en door zijn woord kwamen er nog veel meer tot geloof.
Tot de vrouw zeiden zij: “niet langer geloven wij om wat je gezegd hebt, want wij hebben Hem zelf
gehoord en wij weten, dat Deze werkelijk de redder van de wereld is.
Overweging
Evangelieverhalen zijn als waterdruppels.
We zien Jezus die de vrouw terugbrengt naar haar bron. De
inhoud van het gesprek tussen Jezus en de vrouw kennen we
niet. Ik kan me voorstellen dat er ook tranen gevloeid hebben.
Vijf mannen en nu een zesde doen een niet gemakkelijk leven
vermoeden.
Jezus maakt verbinding met haar en zij met Hem.
En dan gaat het ineens over de plaats van het gebed.
Jeruzalem of Sichar? Het gaat over verschillen. Maar dan!
Ineens gaat het gesprek onder die verschillen door. Jezus geeft
haar een waterdruppel: ‘Het gaat om het hart, God hoort wat
je in alle oprechtheid aan Hem voorleg; van ‘hart tot hart’ met
Hem bespreekt.
Deze woorden raken en zij kan zich openen, deze woorden zijn
bevrijdend en zij krijgt stem!
Uiterlijke vormen worden niet meer genoemd (Jezus en Zijn
leerlingen logeren zelfs bij de Samaritanen.)
De Waterdruppel in dit Evangelie wordt een stroom en brengt
leven.
Het gesprek dat Jezus met de vrouw heeft zou hij ook met ieder van ons kunnen hebben. In ieder
leven zijn blokkades, keuzes, moeilijke momenten en zoveel meer dat vraagt om een ’gesprek van
‘hart tot hart ‘met God.
Ook voor ieder van ons is er die Waterdruppel die leven brengt.
Lied van de boom aan stromend water
Wie door God zelf is aangeraakt
is als een groene boom
die aan het water staat
en bloei en vruchten die zij draagt
als wonder blijft beleven,
een ongedacht gegeven
In de ogen van de ander
In haar doen en daad
Spiegelt zich het beeld van God
Naar Wie wij zijn gemaakt
5
Als water dat doorzichtig vloeit
en vol geheimen is
van levenskracht en groei,
is God een bron van overvloed,
die dorheid doet genezen
tot groen en glanzend leven.
In de ogen van de ander
In zijn doen en daad
Spiegelt zich het woord van God
Naar Wie wij zijn gemaakt
Verborgen bron van ons bestaan,
die sinds de schepping stroomt
en daarmee door zal gaan
Zolang er tijd zal zijn, wij staan
In eeuwenlange rijen
Geworteld in bevrijding.
Tekst: Marijke Koijck‐de Bruijne
Voorbeden
Wij bidden U voor ons allen, deze week via het internet met elkaar om Uw zegen, om gezondheid
Wij bidden U voor de zieken in deze wereld, voor hen die in de zorg werken
Wij bidden U voor de verantwoordelijken, dat zij goede beslissingen nemen
Wij bidden U voor vluchtelingen en mensen die lijden onder gebrek en geweld
Wij bidden U een gelovig hart en voor allen die op hun eigen manier verbinding met U zoeken
Wij bidden U voor ons allen dat het ons gegeven is elkaar en de aarde te behoeden en te bewaren
Onze Vader
Zegenbede
Erbarm U. Zegen ons, God van het leven
Sta op in ons denken en doen
Dat wij mensen van moed
Vrouwen van kracht
Mannen van liefde
Metgezel Gods voor elkaar mogen zijn.
6
Voor kinderen en jonge mensen
Jezus spreekt over levend water. Je kunt je voorstellen dat ieder
verhaal over Jezus een waterdruppel is. Een waterdruppel die je
helpt als je verdrietig bent, of een waterdruppel die je goede moed
geeft, of een goed idee. Zo zit er in ieder verhaal wel iets dat jou
kan helpen.
In de verhalen van vandaag zijn mensen op zoek naar God.
In het verhaal van Mozes laat God merken dat Hij er is door water
te laten stromen, en in het verhaal van de vrouw bij de put dat
God ons kent en accepteert. Dat je in je hart overal kunt bidden en
dat God je dan altijd hoort.
Soms hebben wij elkaar daarbij nodig.
Dit telversje helpt je dat onthouden en het is ook leuk om met
elkaar te doen. Je kunt vast wel een manier bedenken hoe je dat
leuk kunt doen.
Je kunt dit natuurlijk ook rappen.
Jouw hand helpt mij op te staan
Jouw voet helpt mij verder gaan
En in jou klopt het hart van mijn bestaan.
Wie helpt ons aan een eigentijdse song (Nederlands of Engels) over dit thema?
Mail maar
info@sansalvatorgemeenschap.nl
2 Reactie
Fiet Vreeburg
Waarom ik reageer: omdat ik deze viering zat te lezen en met even de ogen dicht ,zag ik een ieder zitten in Cello.Mooi en verbindend.
Truus, dank je wel!
En als je de vraag stelt:”Waardoor ben jij geïnspireerd?” dan antwoord ik: “Door jouw mooie teksten, door de warme brief van Jos en Franneke, door de prachtige teksten van Hans Waegemakers bij het verhaal over de vrouw!!” DANK
Ik kijk uit naar de volgende vieringen.
Franneke
Dag Fiet
Wat mooi dat je via de website reageert. Dat doen we misschien te weinig en is zeker in deze tijden een mooie manier om met elkaar in verbinding te blijven.